Zaczep przyczepy MT054 - system modułowy
Ze zdejmowaną i blokowaną głowicą kulową. Pasuje do oryginalnych podwozi AL-KO.
Sprzęg przyczepy MT054
Samochody kempingowe stają się coraz bardziej indywidualne – podobnie jak plany pięter i nadbudowy. Wynik: produkty modernizowane, takie jak zaczepy holownicze, muszą być produkowane w sposób złożony i kosztowny jako małe serie lub nawet rozwiązania specjalne. Bazując na około 20-letnim doświadczeniu, opracowaliśmy system modułowy, który zawsze oferuje optymalne rozwiązanie, nawet w szczególnych, indywidualnych przypadkach.
Nowy system typu MT054 składa się z czterech podstawowych elementów – głowicy kulowej, klatki mocującej, belki poprzecznej i płyty bocznej – które są przykręcane jako zespół do podwozia lub przedłużenia podwozia. Istnieje wysoki stopień elastyczności. Sprzęg kulowy może być montowany w wersji zdejmowanej, ze stałym drążkiem kulowym lub jako czterootworowe sprzęgło kołnierzowe, co oznacza, że przestrzeń pod nadwoziem jest optymalnie wykorzystana w każdym kamperze. Belka poprzeczna jest dostępna we wszystkich popularnych szerokościach dla podwozi AL-KO i przedłużeń podwozia SAWIKO. Płyty boczne są dostępne dla wszystkich popularnych wariantów istniejącej belki poprzecznej AL-KO do podwozia AL-KO. Ponadto dzięki systemowi modułowemu można realizować dalsze pozycje montażowe.
Przy okazji: ten system jest również dostępny w wersji ciężkiej (typy MT055).
Zalety dwóch systemów modułowych:
- możliwy większy prześwit
- łatwiejszy montaż w pojazdach „zabudowanych”
- mniej przeróbek tylnego fartucha
Wartość D jest wskaźnikiem wytrzymałości sprzęgu przyczepy. Oblicza się go według następującego wzoru:
D = G (K) x G (A) x 9,81
G (K) + (A)
Gdzie G (K) oznacza całkowitą dopuszczalną masę pojazdu ciągnącego w tonach (t), a G (A) całkowitą masę przyczepy, również w tonach; Np. Fiat Ducato o DMC 3,5 t i przyczepie 2 t wymaga sprzęgu o minimalnej wartości D:
D = 3,5 x 2,0 x 9,81 = 12,50 kN
3,5 + 2,0
Rzeczywiste dopuszczalne obciążenie przyczepy zależy jednak od wpisu w pozycji 28 lub O1 w dokumentach pojazdu. Ze wszystkich podanych wartości o zatwierdzeniu zawsze decyduje najsłabsza wartość.
Wymiar X oznacza zwis zabudowy kampera nad standardowym podwoziem. Przy zamówieniu prosimy o podanie wymiarów wpisanych na rysunku, jeżeli Państwa pojazd nie znajduje się w naszej bazie. (W razie wątpliwości zapytaj nas!) Jeśli Twój pojazd ma zbiornik, schowek lub podobny zainstalowany w obszarze oznaczonym literą „Z”, zadzwoń po osobny arkusz wymiarowy.